Van Cali naar Puno

12 februari 2017 - Puno, Peru

Aijaijai caramba, dat is alweer even geleden! We hebben ondertussen alweer zoveel meegemaakt. Zal proberen een aantal hoogtepunten te beschrijven. En dat zijn er inmiddels een hoop!

Het laatste deel in Colombia was iets minder. Een busje zag Floor over het hoofd en reed zo tegen haar zijkant aan. Flink schrikken! Ze viel op haar arm en even later zaten we in het ziekenhuis. Gelukkig was haar arm niet gebroken. We zijn bijna twee weken verder en de mitella en de pijn zijn weg. Yeey! Vanaf Cali zijn we naar Lima gevlogen. Hier was Floor jarig en dat hebben aan het strand gevierd. Een taartje, een massage, lekker eten en wat biertjes verder en de dag was alweer om. Het feestvarken gaf aan dat het voelt alsof ze al een maand jarig is. En we hebben nog een paar weekjes tegoed!

Vanaf Lima zijn we naar Huacachina gegaan. Dit is een kleine oase midden in de duinen. Hier zijn we in een grote jeep gesprongen. Deze scheurde over de duinen die soms tientallen meters hoog waren. Als je omhoog gaat, moet je natuurlijk ook weer naar beneden. Dit leek wel een achtbaan! De chauffeur zette ons bovenop een hoge duin af en daar zijn we met een sandboard vanaf gegleden. De duinen werden steeds dieper en langer. De laatste duin was zeker 100 meter hoog en daar gingen we dan ook met geknepen billetjes vanaf! Het hostel had een zwembad en heerlijk eten. Altijd fijn na zo'n intense dag! Vanaf de oase hebben we de bus naar Paracas genomen. Hier zijn we op een boot gesprongen die ons naar nabij gelegen eilanden bracht. Hier lagen honderden zeeleeuwen, tientallen flamingo's en zagen we een pinguin! Dierenpark Amersfoort is hier niks bij.

Vervolgens hebben we de nachtbus naar Arequipa genomen. Hier hebben we een heel mooi en kleurrijk klooster bezocht dat stamt uit het jaar 1580. Erg bijzonder om te zien! De volgende ochtend werden we om 3 uur s'nachts opgehaald om naar de colca canyon te gaan. Dit is een prachtige vallei waar we verschillende condors zagen vliegen, alpaca's van dichtbij konden bewonderen, bergketens van ruim 6000 meter zagen en het dal meer dan 1200 meter diep was. Het uitzicht was zo mooi dat we er stil van werden. Het vroege opstaan was het dubbel en dwars waard. Ondertussen zijn we in Puno aangekomen. Dit dorpje ligt aan het Titicacameer op een hoogte van ruim 3800 meter en een oppervlakte van 8000 km2. Dit is het hoogst gelegen meer ter wereld. Beetje het henschotermeer, maar dan anders. Morgen gaan we het meer op en daarna richting Cuzco!

1. Jan en Sien.:
    12 februari 2017
    Mooi en leuk verhaal, op het kleine ongelukje van Floor na! Fijn, dat het nog zo goed is afgelopen. Verder prachtige avonturen! Geniet van de laatste mooie weken in Peru. Die lijken er veel belovend uit te zien. Hopelijk zijn jullie beiden weer gezond en blijven dat ook. Heel veel liefs van ons XX.
  2. Marieke vree:
    14 februari 2017
    Jippie weer iets gelezen wat een mooi verhaal jullie genieten echt he fijn dat Floor weer beter is
    veel plezier nog

dikke knuffel van ons
  3. Linda:
    17 februari 2017
    Super leuk om te lezen , dikke kus
  4. Chrisjoh:
    19 februari 2017
    Gelukkig kijk je weer wat gelukkiger op de laatste foto's Floor. Wat een pech met zo'n stom busje. De nieuwe foto's en berichten zijn weer van veel belevenissen. Un abrazo voor jullie. X Chrisjoh